Alla inlägg den 21 september 2016

Av Sara Larsson - 21 september 2016 00:18

Igår när jag skulle sy så gick allt åt skogen skulle prova sy en klännings body men fattade inte vad det stog i beskrivningen när jag skulle göra en öppning i ryggen så det slutade med att jag var skogstokig och gick och la mig..
Åkte till min experthjälp ( Malin) imorse när jag vaknade. Hon har redan sytt en sån så tänkte att hon kunde förklara hur i hela friden jag skulle göra. Blev ännu argare när jag insåg hur jäkla lätt det var!

Började jobba klockan ett, var så fruktansvärt omotiverad att jobba idag men klarade mig igenom dagen. Blev kvar för länge som vanligt, blev så mycket att göra vid åtta så var tvungen att vara kvar och dokumentera. Världens blodsockerfall fick jag också, eller iallafall något liknade. Hade inte ätit mer än två smörgåsrån på hela dagen så det var nog förståeligt.

När jag slutade åkte jag hem och hämtade Martin och åkte och köpte mat, orkade inte laga någonting och kände att det var nära till att jag skulle bli fruktansvärt matelak! Åt och sen skulle jag sy klart bodyn, fick ihop den till slut, bild nedan. Sen tänkte jag att jag skulle börja med en sparkdräkt som jag klippt ut tyget till men då bestämde min symaskin att jag inte skulle sy nå mer idag.. Jag både älskar och hatar den där overlocken. Allt går så snabbt att sy men det är ett helvete att trä om den när tråden går av så nu har jag gett upp och ska lägga mig, jobb 7-13 imorgon sen hem igen och bråka med maskinen!

Godnatt!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards