Alla inlägg under september 2016

Av Sara Larsson - 29 september 2016 23:01

Nu har det varit en jäkla massa gnäll på sistone, ber om ursäkt för det men jag är inge vidare pigg.. Sover som en kratta och stressar som en jag vet inte vad..
Jag hoppas jag får sova ordentligt nu under helgen när jag är ledig!

Tänkte gå till jobbet imorse men var så jäkla trött så låg kvar en extra halvtimma i sängen.
Det märks att jag inte är hundra i varken kropp eller knopp. Det var underhållning på jobbet idag och då började gubbarna som sjöng och spelade att prata om min farfar.. Då kom gamla minnen fram när jag och farfar brukade åka och sjunga och han spelade dragspel så tårarna kom i floder.. Skämdes som bara den, hatar när det blir så och folk tittar.. Men men.. Så blir det när man inte sover!

Kompade från 13 idag, for till Sandviken och handlade lite innan stormartin skulle komma och kika på hur vi skulle göra med tvätt och diskmaskin. Äntligen ska vi få ordning på det!
Gjorde lite mat och sen satte vi oss vid datan en stund, ögonen går i kors och bränner som attans.. Skulle egentligen haft vattengympa idag men vill inte göra förkylningen värre så jag hoppade över idag.

Nu ska jag sova och hoppas att sova lääänge imorgon!

Godnatt alla!

Av Sara Larsson - 28 september 2016 23:38

Vaknade imorse vid 8, kom på igår kväll innan jag somnade att jag totalt blandat ihop allt med friskanmälan på jobbet. Tänkte att jag var tvungen att ringa idag innan tolv för att få komma och jobba, men kom på när jag skulle sova igår att det var ju igår före tolv jag skulle ha ringt! Panik imorse och ringde till jobbet, som tur va var ingen bokad på mitt skift så jag fick komma och jobba! Haha tur att alla nån gång gör misstag!

Somnade om och vaknade några gånger men somnade om igen, klev upp när klockan var 11.30 Donade och hade mig hemma, värmde lite lunch, spelade lite och sen gjorde jag mig klar för att åka och jobba.

Huvudvärken håller fortfarande i sig. Men men ibland är det bara att bita ihop och se glad ut!
Klarade mig igenom skiftet iallafall! For till affären på hemvägen och köpte ett paket med panpizza. Åkte hem och satt mig vid datan en stund och nu ligger jag i sängen, tänkte försöka gå till jobbet imorgon. Får se hur trött jag är, haha!

Känns som det är feber pågång igen också! Jag orkar inte med det nu... Jäkla skit höst!!

Godnatt!

Av Sara Larsson - 28 september 2016 00:39

Vaknade rätt tidigt imorse, betalade alla räkningar och la mig en stund till. Huvudet var helt okej imorse. Hade lovat brorsan att klippa gräset hos dom idag. Sagt och gjort, åkte ner dit när Martin slutat. Körde Jack till träningen, en timma senare körde jag Robin till hans träning och åkte och tankade dunken så vi kunde köra gräsklipparen!

Klippte den där jäkla gräsmattan, var nog den jobbigast gården jag någonsin varit med om..

När Robin och Jack kom hem så for jag och Martin hem och åt, hade förberett maten så det var bara att ställa in det i ugnen!
Spelade lite och nu är det dags att sova, jobbkväll på schemat imorgon så behöver inte stressa imorgon bitti!

Godnatt alla!

Av Sara Larsson - 26 september 2016 20:24

Glömde helt bort bloggen igår! Jobbade 6.45-14.30 Raka vägen hem efter jobbet och började med maten. Halva släkten skulle äta hos oss, Sandra, Theo, Kajsa, Alexandra och Siv kom. Vi åt och snackade lite skit innan vi åkte till ishallen! Första hemmamatchen för i år, det va en jäkla fart på grabbarna! 8-2 vann dom med.
For hem och tog reda på disken sen dök jag ner i sängen. Sprängande huvudvärk hade jag men somnade rätt fort ändå!

Vaknade imorse och huvudvärken var värre. Tog en alvedon och somnade om, vaknade med samma värk fortfarande.. Ringde jobbet och la mig under täcket, klarade inte av varken ljus eller ljud.. Har aldrig i hela mitt liv haft migrän men nu ska det tydligen börja..

Martin kom hem och ville ha med mig och köra hem Matte så tog en till tablett och hoppades på det bästa! Det blev något bättre så vi fixade lite med Volvon, bytte tomgångsmotor och spolarvätskepump så nu funkar den som den ska!

Nu är jag halvdöd igen med världens huvudvärk igen! Ska slänga mig i duschen och sen försöka sova och hoppas att jag slipper samma värk imorgon!

Ha det gott!

Av Sara Larsson - 24 september 2016 21:44

Vaknade i tid imorse! Helt otroligt. Klev upp och började städa. Såg förjävligt ut här hemma, haha!

Väckte Martin vid 12.40 sen åkte vi en vända innan han skjutsade mig till jobbet. Full fart var det där! Skönt att ha nåt att göra!

Kom hem för en stund sen och åt hemmagjord pizza som Martin fixade när jag var på jobbet, mätt som jag vet inte vad nu!

Nu tänker jag hoppa in i duschen och sen lägga mig i en renbäddad säng. Är så jäkla trött och ska upp imorgon och jobba 6.45-14.30 sen är det bara att åka hem och laga tacos åt ett helt gäng! Sandra, ungarna och Alexandra ska äta här innan hockeyn!

Ha det gott alla!

Av Sara Larsson - 24 september 2016 01:03

Fick verkligen sova ut idag! Kollade i appen som är kopplad till mitt aktivitetsarmband och hade sovit hela 8 timmar! Känns som att det var flera månader sen. Har bara sovit i snitt 2.5-3 timmar varje natt i säkert tre veckor.. Blir lite tungt att vara i farten om dagarna då!

Vaknade när Martin kom hem, låg kvar en stund i sängen innan vi åkte upp till Hubo och fick lite kaffe. Brorsan undrade om vi kunde köra han och ungarna till ishallen så det gjorde vi.

For in till Gävle och handlade lite, va in en sväng på biltema. Behövde olja till bilen och lampor men det blev lite mer än det, haha! Tog en vända på ÖB och rusta, fick en beställning på att köpa två batteridrivna lyktor åt Åsa, dom var superfina! Handlade rätt mycket där också!

Åkte vidare till Ica, vi skulle äta tacos idag tänkte vi så handlade det och lite annat! När vi kom hem packade vi in varorna, tog en smörgås och åkte upp till sjön igen. Väl där kom det ett sms från min bror igen, "har ni ätit eller vill ni ha mat?" Vem tackar nej till att bli bjuden på mat! Fick supergod hamburgare från Viva! Riktigt trevligt var det!

Åkte runt lite innan vi kom hem nu för en stund sen, dags att sova. Måste upp och hinna städa innan jag ska jobba skift 1/6!

Godnatt!

Av Sara Larsson - 22 september 2016 23:02

Dagen började lite stressigt, vaknade 6.35 och skulle börja jobba 7. Höll på att glömma glasögonen också, haha. Väl på jobbet efter lite kaffe och rapport så skulle jag ner i källaren i förrådet och hämta lite saker, kom in och hörde att nåt prasslade. Tänkte för mig själv "du inbillar dig bara". Tog en av sakerna jag skulle ha och fortsatte leta efter det andra, helt plötsligt prasslade det till igen och jag var fortare än kvickt ute ur förrådet!

Gick upp med grejerna och fortsatte jobba, allt frid och fröjd! Kom på att vi borde ha fått källarbeställningen så gick ner och skulle kolla. Då var det två stycken från en annan avdelning i förrådet så jag gick in och frågade lit snyggt om dom hört nåt prassel, det hade dom inte så då var jag säker på att jag bara inbillade mig! Stog och pratade en stund och fick hjälp att leta i en massa lådor efter det jag inte hittade förra gången jag gick ner. Helt plötsligt säger ena kollegan, "du hörde nog någonting". Han lyfte en låda som jag precis grävt i och upp kom en svinstor mus som hoppade ner på golvet så det small när den landade och så drog den iväg! Jag fick världens panik och gallskrek och hoppade upp på en rullvagn, där hängde jag i säkert 10 minuter!
Småsprang till vagnen med våra varor och helt skakis försökte jag ta mig upp för trappen! Alltid händer det nåt nytt på jobbet!

Hann bara sluta och byta om innan vi hade personalmöte. Det lyckades ju dra ut på tiden också såklart, bara för att jag skulle iväg sen!
Åkte hem och tog det lugnt en stund och åt lite mat. Åkte nåt varv på Hofors innan det var dags för vattengympa. Blev så nervös när jag och Annika gick in och bytte om. Har sagt i flera veckor att jag inte skulle tycka det va kul. Tänk så fel man kan ha! Det var nog det roligast jag gjort i hela mitt liv!
Är helt mör i kroppen nu så tänker lösa lite korsord och sova, är ledig imorgon så då tänker jag faktiskt försöka sova ut ordentligt!

Godnatt alla glada!

Av Sara Larsson - 22 september 2016 00:28

Nu är jag helt slut! Har varit igång hela dagen och donat med en massa!
Jobbade mellan 7-13, blev kvar en stund extra och pratade lite innan jag for till affären och sen hem. Väl hemma gjorde jag lite lunch och försökte trä overlocken och det funkade! Sydde klart sparkdräkten. Under tiden jag sydde ringde Roffe och ville ha matförslag, jag utbrast rotmos och fläskkorv och det fick vi. Det är så jäkla gott!

När sömnaden var klar for vi upp till Robertsholm och fick i oss mat. Sen for vi vidare till Jennifer, Joel och lilla Ebba. Har fått en tvättmaskin av dom så gopluttan deras fick lite kläder som tack!
Tvättmaskinen var så jäkla tung och min rygg strejkade så vi ringde och frågade om Roffe hade lust att hjälpa till att få upp den, snäll som han är kom han och hjälpte! En farbror gick förbi när vi stog utanför porten och väntade på Roffe och erbjöd sig hjälpa till. Det hade nog inte gått så bra, en tanig liten farbror var det. Men det var snällt av honom att fråga iallafall!

For till Malin och Martin, Malin hade bakat nå himmelsk goda kolasnittar med mars i. Har nog aldrig ätit något som var så gott! Diskuterade lite med henne om beställningar och hur jag ska göra, tur att ha någon mer erfaren att prata med när det blir såhär! Känns lite jobbigt att ha flera måsten att sy nu men det känns också roligt att folk tycker att mina verk är fina!

Kollade på lite hockey när vi kom hem, svenskarna är iallafall klar för semifinal nu, förlängning och jävulskap blev det så nu har jag äntligen fått lagt mig och tror jag kommer somna stenhårt så fort jag skallat kudden! Jobbet kallar imorgon 7-13 sen är det personalmöte mellan 13.30-15.30 och senare ska jag på vattengympa som Annika har lurat i mig att vi ska gå på, haha!

Godnatt!


Bildbevis på sparkdräkten!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards