Alla inlägg den 19 mars 2016

Av Sara Larsson - 19 mars 2016 23:50

Jag har kommit fram till att jag aldrig ska laga min mat på jobbet igen, får bli färdiglagade matlådor som bara är att ställa i mikron.

Skulle steka min fisk och potatis och allt var frid och fröjd fram tills att det rykte som attan och fläkten drog super dåligt, öppnade alla fönster och balkongdörren, bra tänkte jag nu drar det ut iallafall.
Ska tillägga att jag trodde sprinklersystemet skulle utlösas, sen kom jag på att det går på värme, som tur va.
Osandet fortsatte och dimman blev allt tjockare. Helt plötsligt började det ringa jättehögt, ungefär som en rastklocka. "Fan brandlarmet, vad gör jag nu" var min först tanke! Jag har ju aldrig varit med om att brandlarmet gått! Kände hur paniken spred sig i kroppen, sprang ut på altanen med stekpannan och sprang runt inne på boendet som en idiot. "HUR FAN STÄNGER JAG AV BRANDLARMET!?!?" Ringde till en kollega, inget svar! FAN! Sprang runt lite till, sen kom jag på att det sitter ju en lapp på ett skåp i personalrummet! Yes, sprang dit i full fart. Vid felaktigt larm ta nyckeln ur nyckelskåpet och gå ut i trapphuset, öppna skåpet och tryck bort. Bra, sprang ut, tryckte på ena knappen. Lampan om larmet lyste fortfarande, "hmm hur gör jag nu då?" Gick in och läste lappen igen, inge klokare blev jag av det.
Hittade en lapp på larmskåpet, "håll in återställningsknappen i 3 sekunder". "Tack och lov nu är det borta!"

Efter ca 15 minuter fick jag larmet att sluta tjuta, från att det startade tills jag väl fattade att jag behövde gå ut i trapphuset. Tur nog så går inte larmet direkt till brandstation utan man måste ringa, och inte dök det upp nå brandmän heller, bra!

Skakningarna satt kvar i kroppen en bra stund, haha. Tur att ingen såg mig när jag sprang runt som en idiot! Haha!

Nu ligger jag i sängen och ska försöka sova lite, kollar på ett avsnitt av greys anatomy. Godnatt allihopa!

Av Sara Larsson - 19 mars 2016 14:44

Haha jag är totalt värdelös att skriva inlägg! Sitter på jobbet och pratade med Jennie om att jag inte skrivit på ett tag och det kan man ju säga, haha.

Har nog inte gjort nåt intressant under dom dagarna förutom att promenera och sytt lite, så klart har jag ju glömt att fota mina verk men får se till att göra det så ni får se!

Just nu jobbar jag, har ju varit ledig i 8 dagar så nu blev det ett jobbdygn. Är så jäkla trött bara men det är som det är!

Ska försöka bli bättre med uppdateringarna! Ha det bra!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards